Discografia - Contemporanis 8


Contemporanis 8

 

Intèrpret: Cobla Contemporània

Any de l'enregistrament: 2012


 

 

Podeu llegir una breu biografia de l'autor prement damunt del seu nom o del nom de la sardana.

També podeu escoltar el principi de cada sardana prement el PLAY


Refilets d’Andorra Agustí Serratacó i Costa 4’17"
La geperuda de les feixes (*) Xavier Ventosa i Molner 4’49"
Nit d’argent Antoni Mas i Bou 4’45"
Op. 41 Robert Agustina i Busquets 4’18"
Recordant l’Emili Jeroni Velasco i Corzo 4’07"
Nuri 2000 Daniel Gasulla i Porta 4’13"
Decennals 2011 Alfred Abad i Gascon 4’15"
Entre Sabadell i Calella Maria Mercè Navarro i Galindo 4’23"
Taula i cadires (*) Ferran Carballido i Enrich 4’35"
Xavi, esforç i somriure Xavier Forcada i Carreras 4’16"
El Gato de Gràcia (*) Isaac Vilanova i Pàmies 5’06"
Aniversari daurat Marcel Artiaga i Valls 4’20"





































Enregistrat a Badia del Vallès

25 de febrer de 2012


 

Idea original portada: Robert Cervera

Col·laboracions directors assaigs: Marcel Artiaga i David Morales

Creador i dissenyador de la web oficial: Eloi Montoliu

Assessorament lingüístic: Josefina Sabartés

Fotografies: Miquel Castro i Erica Graus

Tècnic de so: David Casamitjana

Supervisió enregistrament: Daniel Gasulla i Agustí Serratacó

Recopilació de dades i confecció de textos: Eduard Coll

 

(*) Solistes convidats:
Ferran Carballido (flabiol) / Xavier Ventosa (tible) / Isaac Vilanova (tenora)



Els guanys de la venda d’aquest disc compacte van destinats a l’entitat Mans Unides (ONG)

 

Quim
                          Rutllant

A can MANS (els matins del cap de setmana a Catalunya Ràdio) ens agrada saber que la cultura popular es mou, proposa, reproposa i reinventa. Que hi ha noves idees i nous reptes per assolir. I és més que evident que en els darrers temps el món de la cobla (en general) ha donat tres salts mortals. I això ha fet que es parli de la cobla i la sardana a llocs on mai ens ho hauríem imaginat. I això és fruit d’anar treballant, sovint d’una manera silenciada, picant pedra i amb constància.

 

La Contemporània n’és un exemple evident. Molt sovint es tracta de trobar la fórmula. I un cop trobada, saber-la perfilar perquè no deixi de tenir vida. Els “Sardaxou”, el recent “Èxits”, però, en un altre ordre, ho és la línia de la col·lecció que avui teniu a les mans. Passen moltes coses musicals noves com perquè ens les perdem, i aquest “Contemporanis, una vegada més, ens fa evident (per si no ho teníem prou clar), que tenim moltes i bones idees per a la composició per a cobla.

 

Qui diu que passem un mal moment? Per què no comencem a assumir que passem un nou moment de reinvenció? I un moment no poc prolífic, precisament. I no és en va que a les escoles superiors de música, cada cop més, entrin en el currículum els instruments de cobla, la cobla com a formació i la instrumentació per a cobla com a assignatures. Ara fa uns trenta anys vèiem a dalt dels empostissats cobles amb instrumentistes de certa edat. En aquell moment van ser agrupacions sardanistes i escoles infantils les que s’ho van creure. I ara, aquells fruits, són palpables i molt palpables. Amb bons (molt bons i joves) instrumentistes i també bons (molt) compositors. Amb idees noves i relectures de les de sempre.

 

Amb 8 Contemporanis hem tingut temps d’assumir que es fa molta feina. I que avui, especialment, tenim una bona i llarga llista de noms d’autors als quals els agrada escriure per a cobla. I escriure sardanes. Perquè siguin ballades i/o escoltades (això ja dependrà del gust de cada un).

 

Al programa tenim un eslògan que ens agrada repetir: a l’arrel hi trobaràs l’origen. I això vol dir que a vegades cal mirar què feien aquelles incipients cobles modernes de finals del segle XIX, per trobar una bona projecció al ja començat segle XXI.

 

Als de l’àmbit: escolteu les noves propostes de nous i ja coneguts compositors. Als que no sou de l’àmbit: i si per una vegada us atreviu a escoltar alguna sardana sense prejudicis?

 

 

Quim Rutllant i Valls

Periodista i promotor musical

Blanes, octubre de 2012